Serm oraz marketing szeptany – czyli, uatrakcyjnienie przedsiębiorstwa wewnątrz sieci internetowej
Co znaczy dokładnie skrócenie SERM i jakiego typu bywa jego zadanie? A marketing szeptany? Na czym polega oraz jakie istnieją przykłady jego zastosowania? To wszyściutko i jeszcze bardziej dużo bez problemu znajdziesz wewnątrz naszym dzisiejszym artykule!
„Zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach”, a więc swobodne przetłumaczenie słów: Search Engine Reputation Management, jest to jak łatwo się w tej chwili zorientować wspomniany na samym początku skrót SERM. Zadaniem napomkniętego skrótu, jest żadna inna rzecz jak poprawienie wizerunku jakiejś Przedsiębiorstwa lub marki w pochowanych w sieci wyszukiwarkach. Ów temat, bywa integralną częścią programów działu SEO (który jest używany do optymalizacji przeznaczony dla wyszukiwarek w sieci). Tego typu wyszukiwanie (w szczególności teraz w epoce mediów społecznościowych, takich jak blogi, czy fora), bywa niewiarygodnie dobrze indeksowane przez stronki Google.

Źródło: http://www.flickr.com
Jeśli chodzi o drugie określenie, a więc marketing relacje w marketingu szeptany, to jest on rodzajem działania marketingowego, który ma na celu przekazanie jakiegoś typu informacji klientowi z pomocą „niby spontanicznego”, przekazanego bezpośrednio przekazu z pomocą słów. Samiutkim kanałem przekazu marketingu szeptanego bywa z pewnością bezpośrednia rozmowa między osobami albo opowiadanko.
Powstało kilka sposobów jego użytkowania, w tym: rozmówka fryzjera z klientem na temacik nowiutkiej linii wytworów w niezobowiązującej rozmówce w czasie strzyżenia, albo na przykład najęcie aktorów, którzy zagadują ludzi na ulicy, przekazując im w ten konkretny metodę nieformalnie dane o produkcie. Omijając to wszystko, marketing szeptany, często bywa uosabiany z marketingiem wirusowym.