Monitorowanie mediów

Ostatnio nierzadko można spotkać się z określeniami takimi jak monitorowanie środków masowego przekazu. Pomimo że brzmi to stosunkowo enigmatycznie, proces ten jest w zasadzie raczej nieskomplikowany. Proces ten wiąże się z public relations, a zarazem należy do głównych jego narzędzi. Polega na odnajdywaniu danych na dany temat w rozmaitych środkach masowego przekazu. Otrzymane dane wykorzystuje się do obserwowania, jak dane przedsiębiorstwo czy produkt radzi sobie na rynku, a także do prognozowania w kontekście przyszłych losów danego elementu. Jest to niezwykle ważny proces w sytuacji, gdy potrzebne jest określenie i ocena wizerunku instytucji. Monitoringiem mediów zajmują się wyspecjalizowane firmy, a ich liczba obecnie gwałtownie zwiększa się.

E-handel

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Sieć WWW z całą pewnością jest aktualnie najważniejszym medium. W internecie mają miejsce ważne spory, tam też wyraża swoje myśli w formie komentarzy spory odsetek społeczeństwa.

Jeżeli zastosowana w tym materiale narracja do Ciebie przemówiła, to zobacz tutaj (https://kesbet.pl/) podobne posty – one odnoszą się do pokrewnej problematyki.

Monitoring internetu jest niezbędny, gdy chce się zbadać opinię ludzi na jakiś temat. Jest to widoczne zwłaszcza w przypadku opinii na temat znanych ludzi, polityków czy ogólnokrajowych afer. Działają specjalne firmy zajmujące się monitorowaniem internetu, regułę funkcjonowania niektórych z nich można poznać wchodząc na ich strony internetowe. Na przykład na stronie firmy Brand24, zajmującej się monitoringiem Internetu, umieszczona wyszukiwarka, w której można wyszukać dowolne hasło, po czym uzyskuje się pogrupowane wyniki na temat zdania internautów na daną kwestię oraz część wybranych wypowiedzi.

Brand24

Źródło: brand24.pl

Monitorowanie mediów to proces, niosący ze sobą wiele korzyści. Pozwala być na bieżąco w kwestii zdań na określony temat. Pozwala na śledzenie reputacji danego przedsiębiorstwa czy organizacji. Dostarcza wiedzy na gorące w danym momencie tematy. Monitorowanie sieci i innych mediów pozwala w pewnym stopniu na nazwanie nastrojów w społeczeństwie. Przy okazji procesu można ocenić, które środki przekazu są najbardziej opiniotwórcze w kraju. Wynika to z liczby cytowań danych źródeł, im więcej cytowań, tym wyższym poziomem zaufania musi cieszyć się dana pozycja.

Komentarze |0|

*

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , , , , , , ,