Dobieramy badania satysfakcji klientów
Najważniejsza metoda, czyli jak badać

Metoda badań, która jest obecnie bardzo istotna to mystery shopping *więcej informacji tutaj. Przedstawia ona jak przebiega wizyta klienta w wybranym punkcie sprzedaży. Inna nazwa tego badania (zobacz badania marketingowe) to tajemniczy klient. By pracownicy zachowywali się tak jaz zawsze nie mogą domyślić się kogo obsługują. Ta metoda badań marketingowych polega na obserwacji zazwyczaj pracownika sprzedaży przez przeszkolonego pracownika, zwanego audytorem. Po zakończeniu wizyty, tajemniczy klient uzupełnia ankietę stworzoną przez firmę. To właśnie ona jest źródłem informacji, które otrzymać chcą zarządzający.
Firmy muszą badać
Potrzeba badania satysfakcji klientów jest jest odpowiednim środkiem w momencie, gdy firmę spotykają nieoczekiwane trudności w postaci słabej obsługi czy spadku sprzedaży. Szczególnie dzięki możliwością metody mystery shopping możliwe jest spojrzenie na firmę z perspektywy klienta, a dzięki uzyskanym wynikom możliwe będzie podniesienie motywacji pracowników. Dodatkowo w obecnych czasach firmy muszą wymyślać wiele sposobów na przyciągnięcie klienta. W momencie, gdy ceny są w miarę podobne, a towaru nie brakuje, to właśnie obsługa ma ma decydujące zdanie, gdzie konsument zechce zostawić swoje pieniądze i czy tam wróci.