Dobieramy badania satysfakcji klientów

Konkurencja ma ogromne znaczenie, dlatego ważny jest dobór właściwego i ,co najważniejsze, jak najbardziej obiektywnego badania marketingowego. Odpowiednie badania marketingowe w pełni zobrazują całość relacji między firmą a klientem dlatego będzie można wtedy ocenić jakość obsługi klienta.

Dobrze wykonany raport z przeprowadzonego badania może stać się cennym źródłem informacji dla kierownictwa. Niesie on odpowiedź jak postępować by budować dobrą tożsamość marki, opracowywaniem standardów obsługi i zachowań oraz jakością.

Najważniejsza metoda, czyli jak badać

Secretclient.com - badania marketingowe

Źródło: Secretclient.com

Metoda badań, która jest obecnie bardzo istotna to mystery shopping *więcej informacji tutaj. Przedstawia ona jak przebiega wizyta klienta w wybranym punkcie sprzedaży. Inna nazwa tego badania (zobacz badania marketingowe) to tajemniczy klient. By pracownicy zachowywali się tak jaz zawsze nie mogą domyślić się kogo obsługują. Ta metoda badań marketingowych polega na obserwacji zazwyczaj pracownika sprzedaży przez przeszkolonego pracownika, zwanego audytorem. Po zakończeniu wizyty, tajemniczy klient uzupełnia ankietę stworzoną przez firmę. To właśnie ona jest źródłem informacji, które otrzymać chcą zarządzający.

Firmy muszą badać

Potrzeba badania satysfakcji klientów jest jest odpowiednim środkiem w momencie, gdy firmę spotykają nieoczekiwane trudności w postaci słabej obsługi czy spadku sprzedaży. Szczególnie dzięki możliwością metody mystery shopping możliwe jest spojrzenie na firmę z perspektywy klienta, a dzięki uzyskanym wynikom możliwe będzie podniesienie motywacji pracowników. Dodatkowo w obecnych czasach firmy muszą wymyślać wiele sposobów na przyciągnięcie klienta. W momencie, gdy ceny są w miarę podobne, a towaru nie brakuje, to właśnie obsługa ma ma decydujące zdanie, gdzie konsument zechce zostawić swoje pieniądze i czy tam wróci.

Źródło: SecretClient.com

Komentarze |0|

*

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , ,