Co warto wykonać, aby przyciągać odbiorców?
Na pewno zgodzisz się, że pozyskiwanie nowych klientów to podstawa większej części prawidłowo prosperujących biznesów. A pozyskiwanie nowych klientów to również duże pomaganie im w podejmowaniu postanowienia. Wiele kobiecych firm ma świetne towary, ale wciąż się boryka ze znaczną konkurencją, więc ich biznesy prosperują tak sobie.

Źródło: http://www.flickr.com
Być może, podobnie jak wiele przedsiębiorczych pań, nie do końca masz świadomość, w jaki sposób sprawić, żeby klienci wybierali właśnie Twoją spółkę oraz Twoje towary czy usługi. Wbrew temu, co może Ci się wydawać, nie powinno się wybierać opcji najtańszych, lecz należy wyeliminować te najgorsze. Uwielbiamy czuć, że posiadamy wybór, przy czym im szerszy jest wybór, tym bardziej znacząca obawa, że zdecydujemy błędnie. Dlatego też większy wybór wywołuje często paraliż decyzyjny i w końcu nie decydujemy się na nic. Podejmowanie decyzji i dokonywanie wyborów to proces, który potrzebuje dużo sił, wysiłku i powoduje niepewność oraz obawę. Mogłoby się wydawać, że im szerszy wybór zapewnisz swoim klientom, tym będą oni w większym stopniu usatysfakcjonowani. Nic bardziej mylnego. Powinnaś prowadzić swojego odbiorcę „za rękę”, ułatwić jemu podjęcie decyzji, z kolei na koniec upewnić go, że owa decyzja była po prostu dobra.

Źródło: http://www.flickr.com

Źródło: http://www.flickr.com
Żeby dopomóc interesantom wybierać, trzeba odpowiednio zaprezentować swą ofertę. Najlepiej tak, aby wszystko było jasne oraz oczywiste. Co należy zrobić, co wybrać, a co trzeba usunąć. Może pomóc Ci w tym świadomość istnienia kilku zjawisk psychologicznych. Dla przykładu nie każdy klient wie, że zjawisko izolacji wycisza również niejako odmiennego rodzaju efekty wiążące się z zapamiętywaniem. Chodzi tutaj przykładowo o efekt początku i końca. Gdy coś wyróżniasz, to zostanie to zapamiętane dokładniej, niż informacje z początku i końca. Pamiętaj o tym w czasie opracowywania różnych prezentacji czy też ofert sprzedażowych.
Możesz także wykorzystać innego odcienia, rodzaju czcionki czy też jej wielkości. Ponadto możesz użyć ruchomą promocję lub banner na nieruchomym tle, wybrać niecodzienny kształt katalogu drukowanego lub zaznaczyć w Twojej ofercie coś zupełnie innego, niż konkurencja.